مقالات آرشیو خبر ها
رویاهای یووه برای نقل و انتقالات تابستانی بر باد رفت

رویاهای یووه برای نقل و انتقالات تابستانی بر باد رفت

 

«دیگر بعید است دست‌ یووه به پوگبا، ایکاردی و تونالی برسد!» این جمله استثنائاً از جانب هیچ شخص حقیقی‌ای گفته نشده است؛ با این حال به احتمال فراوان یک حقیقت محض در پیش چشم خانواده سیاه و سپیدهای تورین باشد.

 

شوربختانه ویروس کرونا بخش وسیعی از مردم سراسر جهان را آلوده کرده است. این روزها اقتصاد جهانی با دشواری‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و تأثیرات انکارناپذیر و مخرب آن در ماه‌های آینده نیز بیش از پیش عیان خواهد شد. این تأثیرات برای تمام صنایع، فناوری‌ها، تشکیلات و ساز و کارهای اقتصادی کمابیش وجود دارد و به طبع آن دنیای فوتبال نیز از این گزند مستثنی نخواهد بود.

 

تقریباً هیچ تردیدی نیست که درآمدها و هزینه‌های فوتبال در سرتاسر جهان و علی‌الخصوص اروپا به شدت کاهش یافته و بعید است فصل 2019‐2020 نیز آنطور که انتظار می‌رود در کشورهای صاحب فوتبال به پایان برسد. این سرنوشت می‌تواند عواقبی وخیم برای کل سیستم فوتبال در دنیا به بار بیاورد.

 

یکی از مهم‌ترینِ این تأثیرات؛ «بازار نقل و انتقالات بعدی» خواهد بود. نه‌تنها زمان تعطیلات تابستانی به احتمال فراوان بسیار کوتاه خواهد شد بلکه دشواری‌های اقتصادی نیز بعید است به باشگاه‌ها اجازه فعالیت موثر و قابل توجه در این مارکت را بدهد. «ریاضت اقتصادی» عملاً امکان آزادی عمل در کمترین سطوح را نیز به باشگاه‌ها نخواهد داد و چه‌بسا بسیاری از هیجانات ترانسفرینگ بازیکنان سرشناس و ستاره‌ها که هم‌اکنون در رسانه‌ها کلید خورده تنها در همان متن اخبار باقی بمانند.

 

باشگاه‌های متضرر اروپایی این روزها بیش از آنکه در فکر ریخت و پاش تابستانی باشند در جستجوی راهی برای کاهش هزینه‌ها و در انتظار رسیدن سیگنال‌هایی کاربردی برای کنترل هزینه‌ها در فصل جاری هستند. پس به نظر می‌رسد رویای طرفداران برای دیدن گزینه‌های مورد علاقه‌شان در باشگاه‌ها دست‌کم در پنجره پیش‌رو تا حدود بسیار زیادی منتفی است و بسیاری از بازیکنان چاره‌ای جز ماندن در تیم‌های فعلی‌‌شان، آنهم با دستمزدهایی به مراتب کمتر ندارند.

 

 

با اینکه باشگاه یوونتوس طبق شیوه اداری مرسوم خود، ترازنامه‌‎های اقتصادی و پروتکل‌های قراردادی‌اش را در ماه ژوئن بررسی و رسیدگی خواهد کرد اما گزارش‌های مارکو رِه و جورجو ریچی (مدیران ارشد بخش مالی و درآمدهای باشگاه یوونتوس) به آندره‌آ آنیلی، به گفته برخی از نزدیکان باشگاه؛ چندان خوشبینانه و امیدوارکننده به نظر نمی‌رسند. برای مثال طبق جدیدترین برآوردهای بخش اقتصادی باشگاه یوونتوس تنها در دیدار بدون تماشاگر یووه در مقابل اینتر ناتزیوناله، ضررهای آشکار و پیش‌بینی‌نشده مالی باعث بروز مشکلات فراوان در حوزه درآمدهای باشگاه شده است. این روند با تعطیلی رقابت‌های سری A، سقوط قابل ملاحظه و حتی در صورت استمرار وضعیت بغرنجی را برای باشگاه به همراه خواهد داشت.

 

وضعیت ناخواسته‌ای که این روزها دامن فوتبال دنیا را فراگرفته است تقریباً رویاپردازی بسیاری از تیم‌های بزرگ برای انجام مبادلات مالی و ترانسفر بازیکن در تابستان پیش‌رو را ناممکن ساخته و بعید است شاهد نقل و انتقالات قابل‌توجهی در فوتبال اروپا، خصوصاً ایتالیا و مشخصاً یوونتوس باشیم. این واقعیت تلخ می‌تواند رویاهای یووه در خصوص تونالی، کیه‌زا، زانیولو، هالند، ایکاردی، دوناروما، پوگبا و بسیاری از نام‌های دیگر را دست‌کم تا سال 2021 به تأخیر بیاندازد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: